personal branding
Wat is personal branding en waarom is het zo belangrijk?
Bij personal branding ga jij jezelf als merk beschouwen en jezelf gaan verkopen naar de buitenwereld toe. De dingen die jou uniek maken en onderscheiden van anderen, ga jij inzetten als troef en laten zien aan anderen.
Wie ben jij als persoon? Waar sta jij voor? Wat zijn jouw waarden en normen? Wat is jouw visie? Dit wordt allemaal opgenomen in jouw personal branding verhaal. Het gaat niet om het spelen van een rol, maar gewoon het zijn van je authentieke zelf. Want gewoon jezelf zijn is nog altijd de beste manier om succes aan te trekken.
Het is de bedoeling dat mensen jouw merk gaan zien, en meteen een bepaald beeld krijgen. Hier zijn enkele voorbeelden van zo'n merken:
- Rolex: als je iemand ziet die een Rolex-horloge draagt, denk je meteen aan luxe en aan status. Dat is een succesvol persoon.
- Redbull: hier denk je meteen aan een sportief persoon. Iemand die een extreme sport uitoefent en graag zijn grenzen verlegt.
- Douwe Egberts: je denkt meteen aan gezelligheid, aan warmte, aan samenzijn.
Hetzelfde is ook van toepassing op jou. Je moet op een bepaalde manier naar buiten komen met jouw merk zodat mensen meteen een bepaald beeld vormen wanneer ze jouw merk zien.
Hoe kunnen wij helpen in dit verhaal?
Enerzijds gaan we samen kijken wie jij echt bent als ondernemer. Hoe wil jij graag naar buiten komen? Wat wil je tonen aan de buitenwereld?
Anderzijds gaan we dat verhaal ook ineens in de praktijk brengen. Dat doen we aan de hand van foto's en video's op te nemen om jouw verhaal te vertalen voor de buitenwereld.