outdoormove
Wie is onze klant?
Zaakvoerder, Hendrik Maes, biedt zijn klanten een oplossing voor coronaproof fitnessen in de buitenlucht. Dankzij zijn toestellen wordt buiten sporten voor iedereen toegankelijk. Klanten stellen de zones samen volgens eigen noden en wensen rekening houdend met de concrete gezinssituaties. Jong en oud kan zich uitleven op de apparaten en zo sportief bezig zijn in eigen tuin. Tevens heeft hij recent OFS overgenomen, vooral actief in gemeenten en woonzorgcentra. Outdoormove is actief in de Benelux en Frankrijk. Naast de buitenfitness toestellen is Hendrik ook distributeur voor België van de elliptiGo-fiets (lopend fietsen). De Elliptigo fietsen maken een zeer effectieve conditietraining mogelijk die je buiten de fitnessclub kunt doen. De soepele loopbeweging is low-impact voor de gewrichten maar high-impact voor de fitheid! De ideale combinatie van fietsen, hardlopen en de crosstrainer!
Meer informatie vind je terug op de website: www.outdoormove.be.
de behoefte van de klant
Om al zijn ideeën en energie te kanaliseren naar een mooie toekomst waar hij tijd kan maken voor zichzelf om te sporten en tijd voor zijn gezin, wou Hendrik een gedegen groeiplan. The Art of Growing is geen klassiek bureau maar houdt rekening met de tijdsindeling van de ondernemer, zijn dromen en waar hij energie van krijgt. Samen maakten we een groeiplan op die een richting en focus biedt voor de komende jaren. Een duidelijk visie, strategie, branding en salesplan brengen de juiste mentale rust en focus om er iets moois van te maken.
De reden voor de samenwerking tussen Outdoormove en The Art of Growing is om Hendrik te ondersteunen in het verder uitbreiden van zijn beide bedrijven. Hendrik had nood aan een gestructureerd en concreet actie - en groeiplan.
oplossing
TAOG analyseerde samen met Hendrik de bestaande situatie. Het groeiplan, startende met de groei van de ondernemer zelf en de implementatie ervan was onze zorg en plezier.
Het groeiplan bestond uit 6 stappen:
Stap 1:
De ondernemer zelf: Meer verdienen en minder werken was het uitgangspunt. Vooral doen wat je graag doet en toch tijd hebben voor zelf te sporten en met het gezin bezig te zijn. Hierbij werd de beslissing genomen om de kinesitherapeutische activiteiten te verminderen tot zelfs bijna volledig te stoppen voor hemzelf. De kinépraktijk liep echter gewoon door.
​
Stap 2:
Financieel en strategisch groeiplan. Het verdienmodel van kiné en Outdoormove werd onder de loep genomen. Strategisch hebben we gekeken naar tijd, rendement en opbrengst wat het beste is om te doen naar de toekomst toe. Huur/koop loods, uitbreiding assortiment, services,… Welke overnames kunnen interessant zijn? Welke erp, crm pakket is nodig om operationeel en boekhoudkundig tijd te besparen?
Stap 3:
Marketingplan: Welke binnenlandse en buitenlandse markten gaan we op welke manier benaderen?
Stap 4:
Salesplan: Hoe vertalen we dit nu in concrete acties op vlak van verkoop? (webshop, nieuwbrieven, face to face, winacties,…)
Stap 5:
Communicatieplan: persberichten, sociale media, inhoud website, contentmarketing.
Verder werden de legale zaken (algemene voorwaarden, contracten om te internationaliseren) en onderhandelingen voor de overname van OFS opgesteld.
​
Samen met Hendrik zijn we van start gegaan met het implementeren van een marketing- en communicatieplan.
Belangrijkste realisaties op een rij
-
Groeiplan in 6 stappen inclusief begeleiding met de overname van een onderneming
-
Personal coaching van de ondernemer zelf: een grote verandering in gedachtegoed en bewustzijnsverruiming
-
Administratieve ondersteuning
-
Keuze en opzetten van CRM pakket
-
Organisatie van facturen
-
-
(Re)branding & design
-
Aanpassingen logo
-
Opmaak visitekaartje
-
Designen van instructieborden
-
Designen van brochures/flyers/bonnen
-
-
Communicatie naar klanten
-
Ontzorging voor social media
-
Persberichten (made in)
-
Nieuwsbrieven
-
Opzetten van Linkedin-kanaal
-
Opzetten van winacties
-
Opzoeken van potentiële prospecten
-
Citaat
“Dit team stond niet achter mij maar echt naast mij in het bereiken van mijn ondernemingsdroom.”
“Nooit gedacht dat de samenwerking met The Art of Growing zo een ingrijpende positieve impact ging hebben op mijn bedrijf maar ook op mij als persoon zelf!”
“The Art of Growing. De enige plaats waar verstand, passie en plezier voor het ondernemen moeiteloos in elkaar overvloeien.”
“The Art of Growing riep de onbewuste robot in mij een halt toe. Hierdoor zag ik alles klaarder en kon het ondernemen pas echt beginnen.”
​
“Vroeger dacht ik dat enkel ondernemen een groeiproces was. Dankzij The Art of Growing kwam ik tot het onthutsende besef dat een persoonlijk groeiproces minstens even belangrijk is. Wat een openbaring. Aanrader voor iedereen. Of je nu startend bent, succesvol onderneemt of even de fut kwijt bent.”
“The Art of Growing. Een wervelende combinatie van verschillende skills. Heel uniek dankzij de echte persoonlijke aanpak waardoor ELKE. ondernemer zich ECHT begrepen en geholpen voelt.”