boeken om te lezen
IKIGAI
Waar kom jij 's ochtends je bed voor uit, wat is jouw passie, jouw ikigai? Volgens de Japanse traditie heeft iedereen een ikigai, een reden van bestaan. Het is één van de geheimen voor een lang, tevreden en gezond leven, zoals de inwoners van Okinawa het leiden. Op dit Japanse eiland wonen meer gezonde en actieve honderdjarigen dan waar ook ter wereld. De auteurs vertrokken naar Okinawa om te ontdekken wat dat geheim voor een leuk en gezond leven is. Ze kregen inzicht in wat de Japanners eten, hoe ze bewegen, werken en omgaan met anderen. En hoe je honderd jaar in topvorm kunt leven. Dit boek helpt je om jouw eigen ikigai te vinden
ICHIGO ICHIE
Ichigo-ichie laat ons vanaf dat ieder moment van ons leven uniek is.
Ichigo-ichie neemt je mee in het prachtige idee van het koesteren van ontmoetingen. Ichigo-ichie inclusief je elke elke bijeenkomst van ontmoeting waar je bij aanwezig was in je hart te sluiten, omdat het moment niet zal worden. Zelfs wanneer dezelfde groep mensen weer bij elkaar komt, zal het nooit dezelfde zijn als de vorige keer. Elk moment is daarom altijd uniek en eenmalig. De letterlijke vertaling is ook: één gelegenheid, één ontmoeting.
DE WERKWEEK VAN 4 UUR
Dit is een nieuwe, bijgewerkte en uitgebreide editie van deze bestseller van de New York Times over hoe je je leven kunt reconstrueren, zodat het niet alleen maar over werk gaat. Vergeet het oude concept van pensionering en de rest van het uitgestelde - levensplan - er is geen noodzaak om te wachten en alle reden om dat niet te doen, vooral in onvoorspelbare economische tijden. Of je droom nu is om te ontsnappen aan de ratrace, high-end wereldreizen te maken, een maandelijks inkomen van vijf cijfers te verdienen zonder management, of gewoon meer te leven en minder te werken, dit boek is de blauwdruk. Deze stapsgewijze handleiding voor luxe levensstijlontwerp leert: hoe Tim van $ 40.000 dollar per jaar en 80 uur per week naar $ 40.000 per maand en 4 uur per week ging; hoe u uw leven kunt uitbesteden aan buitenlandse virtuele assistenten voor $ 5 per uur en kunt doen wat u wilt...
verhoog je lq
Resultaten, winst, klantenkring uitbreiden – die noodzaak kennen alle zakelijke leiders, werknemers, ondernemers, en zzp-ers. Ondertussen verandert veel, in hoog tempo. De werken binden manieren van doelen, mensen, samenwerken en leidinggeven minder goed. Toekomstbestendige vragen andere dingen van ons – sociaal en relationeel. Want of het nu gaat om klanten, collega's, partners, je geliefde en kinderen: Solide relaties creëren meer dan ooit solide resultaten, successen én werkelijke voldoening.
Wil je nu succes hebben, dan heb je naast IQ en EQ, vooral ook LQ nodig – de Intelligentie van Liefde: intelligentie op het relationele vlak. Als je systemen en methoden in dit boek tot en met jouw relaties toprelaties, en hoe je samen topprestaties tot stand komen.
POSITIEVE PSYCHOLOGIE
De positieve psychologie bestudeert hoe ons 'geluk' beïnvloed wordt door alle aspecten van ons leven, onze manier van denken en ons gedrag. De komende van deze kunnen helpen om gelukkiger, beter en groter te worden en een gezonder en langer leven te leiden.
In dit boek wordt uitgelegd hoe positieve psychologie in de praktijk en leer je hoe je de principes kunt toepassen in je dagelijkse leven, bijvoorbeeld om je intelligentie te verbeteren, een doel en betekenis te vinden in je leven beter te leren oefenen met doe jezelf te accepteren en nog meer meer!
ONEERLIJK VOORDEEL
Zet je Concurrentie buitenspel door zelf voluit te gaan
Als de wereld een dorp wordt, moet jouw bedrijf naast de wereldspelers kunnen blijven staan. Dat kun je door volop in te zetten op je Unfair Advantage. Niet om beter te zijn dan de iedereen, maar om vanuit je extreme identiteit de speler te worden die benijdt. De beste concurrentie is geen concurrentie. Als je je Unfair Advantage wilt uitspelen, moet je denken en doen als een cheeta. Door onder je snelheid, focus, territorium en wendbaarheid op punt te zetten, laat je je niet meer gissen naar je aantrekkingskracht en zet je jezelf in de schijnwerpers.
DE KWETSBARE LEIDER
Joost Callens over zijn persoonlijke zoektocht naar authentiek leiderschap; Het begon allemaal met een Noordpoolexpeditie. Die reis confronteerde Joost Callens met de kwetsbaarheid van de mens, maar ook met de kracht die uit die kwetsbaarheid kan groeien. Pas vanuit de confrontatie met jezelf, geleerd Joost, kan je groeien als mens én als leider. De kwetsbare leider biedt aan leidinggevenden de inspiratie om meer in de spiegel te kijken en zo een betere bedrijfscultuur op te bouwen. Het boek toont veranderingen je kunt gebruiken, maar ook hoe je die plannen concreet aanpakt en hoe je je organisatie transformeert naar een uitgevoerde organisatie. Van de missie als leider tot het geven van de juiste trans ruimte aan medewerkers van cultuur-anagram, van Noordpoolexpeditie tot Camino-tocht: dit boek is het relaas van een diep persoonlijke en zoektocht naar een authentieke leiderschap.
DURF TE LEIDEN​
Het boek Durf te leiden van Brené Brown gaat over echt leiderschap: vanuit het hart en vol moed, en hoe we dat in de praktijk kunnen brengen. Brené Brown heeft de afgelopen twintig jaar onderzoek gedaan naar de emoties en ervaringen die betekenis geven aan ons leven, en gewerkt de afgelopen zeven jaar nauw samen met leiders en cultuurveranderaars over de hele wereld. Ze dat dagen bedrijven bedrijvenken, van kleine start-ups tot Fortune 50-, met elkaar ontwikkelen we moediger leiders en hoe verankeren we moed en durf in onze bedrijfscultuur?'
In dit nieuwe boek ontwikkelde ontwikkelingsresultaten met persoonlijke verhalen en voorbeelden om deze vragen te beantwoorden. Durf te leiden gaat over echt leiderschap: vanuit het hart en vol moed.
MARKETINGPLAN OP 1 A4
Alle professionals in het marketing- en communicatievak maken plannen en ontwikkelen strategieën. Dat kost soms meer tijd dan je denkt, en het heeft helaas minder effect dan je had vaak. Het gevolg is dat we plannen gaan maken vanuit automatisme. Gestructureerdere- en communicatieplannen leiden tot grotere successen, betere acceptatie door
collega's en management, en tot snellere implementatie.
Dit boek helpt op een praktische wijze en volgens een concrete structuur aan een werkbaar, effectief plan op 1 A4. Het is geschikt voor marketingprofessionals op alle niveaus, voor offline, online en bedoeld, b2b en b2c, overheidsinstellingen, non-profitorganisaties, lokaal, centraal en corporate. Kortom, het is
geschikt voor iedereen die iets met marketing- en communicatieplannen doet.
De Clarity reiniging
Een bevrijdende 12-stappengids voor het herkennen van de emotionele problemen die ons tegenhouden, met strategieën om onze energie te vergroten en ons te helpen ons potentieel te bereiken door de gezondheids- en spirituele adviseur van Gwyneth Paltrow. Gebaseerd op de krachtige geest-lichaamstrategie die Dr. Habib Sadegh meer dan twintig jaar geleden ontwikkelde om zichzelf te helpen herstellen van kanker, zal THE CLARITY CLEANSE je in staat stellen om je geest te zuiveren en je lichaam te helpen genezen. Dr. Sadeghi, een regelmatige GOOP-bijdrager op het gebied van gezondheid en spiritualiteit, laat je zien hoe je obstakels kunt omzetten in genezing en stimulerende kansen. Omdat negatieve emoties daadwerkelijk schade aanrichten op cellulair niveau, biedt THE CLARITY CLEANSE begeleiding voor het reinigen van zowel je lichaam als je geest. Je leert hoe je: -- Een duidelijke intentie creëert -- Negatieve emoties zuivert -- Meedogende zelfvergeving oefent -- Negatieve energie heroriënteert om voorbij twijfel en angst te gaan -- Het soort vragen stelt dat je relaties zal helpen.
DE KRACHT VAN HET ENNEAGRAM
Wie ben ik echt? Hoe kan ik groeien? Hoe kan ik de mensen om me heen beter begrijpen? Hoe kan ik mijn relaties verbeteren?
De kracht van het Enneagram geeft een beknopte, heldere en nauwkeurige inleiding tot het Enneagram, een persoonlijkheidsleer die meer dan 3000 jaar is. Dit unieke model vertrekt vanuit negen basistypes, maar laat veel ruimte voor het unieke karakter van elke mens. Ontdek de drijfveren en de vaak onbewuste patronen in jezelf en bij anderen. Herken de valkuilen waar je telkens opnieuw in trapt en leer ze vermijden. Ontmantel je vastgeroeste gewoontegedrag. Zoek uit je basistype in het Enneagram is en ga beter om met de veranderlijke en gedragen in je leven. Wie zelf beter kent, is meer in balans en wordt gelukkiger, privé en professioneel.
7 gewoonten van zeer effectieve mensen
The 7 Habits of Highly Effective People, de geliefde klassieker waarvan wereldwijd meer dan 20 miljoen exemplaren zijn verkocht, viert zijn 25-jarig jubileum met deze heruitgave! Met een nieuw voorwoord geldt de wijsheid van de 7 Habits na al die jaren nog steeds. De 7 Habits zijn zo beroemd geworden omdat ze werken. Ze zijn door vele miljoenen mensen in het dagelijkse denken geïntegreerd. De reden: ze werken. Gewoonte 1: wees proactief. Gewoonte 2: Begin met het einde in gedachten. Gewoonte 3: Zet de eerste dingen op de eerste plaats. Gewoonte 4: Denk Win/Win. Gewoonte 5: Probeer eerst te begrijpen, dan begrepen te worden. Gewoonte 6: synergie. Gewoonte 7: Slijp de zaag. Het boek presenteert een principegerichte benadering voor het oplossen van persoonlijke en professionele problemen. Met indringende inzichten en puntige anekdotes onthult Covey een stapsgewijze weg om eerlijk, integer, eerlijk en menselijke waardigheid te leven - principes die ons de zekerheid geven om ons aan te passen aan veranderingen en de wijsheid en kracht om te profiteren van de kansen die verandering creëert.
VROLIJKHEID
Heb je je ooit afgevraagd waarom iedereen omhoogkijkt zodra er een regenboog verschijnt, of waarom we in de lente popelen om naar buiten te gaan om bomen en bloemen in bloei te zien? Is er een rede dat ieder mens – geproduceerde geslacht, leeftijd van leeftijd – moet glimlachen als hij een bos felgekleurde decoratie ziet? In een vrolijkheid onderzoekt de ontwerp ontwerper Ingrid het komt dat omgevingen en objecten waarmee we dagelijks in aanraking komen om soms verrassende effecten te hebben. Op basis van staan uit de neurowetenschap en psychologie ze hoe we de kracht van onze omgeving kunnen gebruiken om gelukkiger, gezonder en vrolijker in het leven te omgeving.
BOVEN DE VERKOOPWAARDE
Hoe waarde te verkopen, marges te vergroten, prijs irrelevant te maken, geloofwaardigheid op directieniveau te winnen en concurrentieimmuniteit te creëren.
Verkoopwaarde krijgt een geheel nieuwe betekenis voor salesprofessionals. Dit is een bewezen proces dat professionals kunnen gebruiken om de dringende zakelijke problemen van hun klanten aan te pakken, zichzelf te positioneren als strategische partners en oplossingen aan te bevelen die de manier waarop hun klanten zaken doen verbeteren. In Beyond Selling Value delen de beste verkoopadviseurs Mark Shonka en Dan Kosch hun bewezen proces om een cruciale partner te worden in het succes van hun klanten. Van het zich richten op de meest veelbelovende prospects, het omzeilen van de poortwachters, het bereiken van de besluitvormers die bevoegd zijn om te kopen, en het sluiten van de deal met een krachtige presentatie, de auteurs geven hun door de strijd beproefde geheimen door aan het smeden van langdurige zakelijke relaties. Voor verkoopprofessionals die het zat zijn om op prijs in elkaar te worden geslagen, is hier een nieuwe manier om hun sterke punten te benutten, hun verkoopspel te verbeteren en relaties op te bouwen met degenen die hun waarde waarderen.
BEHOREN
Hoe komt het dat internet ons verbindt met een wereld van mensen, maar toch voelen velen van ons zich meer geïsoleerd dan ooit? Dat we honderden, zelfs duizenden vrienden op sociale media hebben, maar geen enkele persoon om echt in vertrouwen te nemen? Radha Agrawal noemt dit 'gemeenschapsverwarring', en in Belong biedt ze elke lezer een blauwdruk om hun mensen te vinden en een gemeenschap op te bouwen en te koesteren, omdat verbondenheid - zoals steeds meer onderzoeken aantonen - onze sleutel is tot geluk, voldoening en succes.
het ene ding
JE WILT MINDER. Je wilt minder afleiding en minder op je bord. Het dagelijkse spervuur ​​van e-mails, sms'jes, tweets, berichten en vergaderingen leidt je af en stress. De gelijktijdige eisen van werk en gezin eisen hun tol. En wat zijn de kosten? Tweederangs werk, gemiste deadlines, kleinere looncheques, minder promoties en veel stress. EN JE WILT MEER. U wilt meer productiviteit van uw werk. Meer inkomen voor een betere levensstijl. Je wilt meer voldoening uit het leven en meer tijd voor jezelf, je familie en je vrienden. NU KUNT U ZOWEL MINDER ALS MEER HEBBEN. In The ONE Thing leer je door de rommel heen te snijden betere resultaten behalen in minder tijd momentum opbouwen richting je doel de stress verminderen overwinnen dat overweldigde gevoel je energie opdoen blijf op het goede spoor meester wat belangrijk voor je is The ONE Thing is the New York Times bestseller die buitengewone resultaten levert op elk gebied van je levenswerk, persoonlijk, familie en spiritueel. WAT IS JE EEN DING?
​KI, de kracht van binnenuit
In het krachtig en aangrijpende boek We hebben kennis met een gestresste oog (Peter) die ogen lijkt alles voor elkaar, maar diep van binnen vast. Om een burn-out te voorkomen is een duurzame omslag noodzakelijk. In een boeddhistisch klooster, hoog in de Himalaya, maakt hij als eerste westerse kennis met de universele kracht Ki. Ki is een eeuwenoud geheim dat altijd binnen de kloostermuren is gebleven. Pas onder Peter een beproeving heeft doorstaan, leert hij Ki kennen. Wat is Ki? Ki is de natuurlijke kracht die in ieder van ons huist en ons helpt bij een krachtig en energiek leven. Ki is geen hoogdravende filosofie, maar een eenvoudige en praktische manier om in je kracht te komen. Ontdek de vier Ki-principes, die werken, voelbaar en schakel zijn. Je kunt zijn over de kracht die je huist.
de onsterfelijke onderneming
De levensduur van ondernemingen wordt korter. Velen zullen de komende jaren, slechtsen zullen overleven. Wat maakt een onderneming onsterfelijk in deze disruptieve tijden?
Een onsterfelijke onderneming weet hoe ze ...
Zich slim aanpast aan een veranderende wereld
Met een duidelijke strategie haar doelen moet bereiken
Medewerkers, stakeholders, partners én klanten in een uniek en gesloten systeem
Haar DNA (identiteit en cultuur) op de lange termijn bewaakt en veiligstelt
Een overlevingskit met praktische tips en do's-and-don'ts voor elke ondernemer in disruptieve tijden.
BOEDDHISME IN ALLE EENVOUD
Het boeddhisme spreekt een brede groep geïnteresseerden aan. Maar wat houdt boeddhisme eigenlijk in? Met Boeddhisme in alle eenvoud schreef zenpriester Steve Hagen een korte, zeer toegankelijke en inspirerende tekst, waarin hij Boeddha's observaties en kort, bondig en ontdaan van hinderlijk jargon heeft verwerkt. Dit veelgeprezen boek over boeddhisme is een inspirerende gids voor iedereen die de kern van het boeddhisme wil doorgronden en deze levensvisie wil bestaan in zijn bestaan.
ZES BATTERIJEN VAN VERANDERING
Gebaseerd op het idee van zes batterijen die klaar zijn om te komen tot de beste resultaten te komen, de auteurs zes punten in organisaties die extra energie verdienen. Het toont je hoe de verschillende 'batterijen' op te laden, maar ook hoe je die energie kan uitvoeren om transformatie competenties te ontwikkelen die je organisatie nog wendbaarder maken. Een uitvoeringsmodel, uitgelegd en rijk geïllustreerd met cases, zet elke organisatie op weg naar duurzame verandering.