social media training
doelgroep
Iedereen
duur
1 dag
(totaal 8 uur)
resultaten
Leren werken met alle socialmediakanalen en hoe je deze kanalen kan inzetten om meer te verkopen.
details van de training
Algemeen
Sociale media is niet meer weg te denken. Gemiddeld spendeert een Belg 30 min per dag op sociale media. Je kan niet anders dan actief aanwezig zijn. Maar er zijn zoveel verschillende kanalen, welke kanalen gebruik ik voor welke communicatie, welke middelen zet ik in en welke budgetten spendeer ik aan advertising? In welk format? Wie doet dit?
Doelstelling/learnings
Na deze training weet je wat er belangrijk is op welk kanaal en waar je op moet letten. Je weet hoe je Facebook, Instagram en Linkedin het beste kan inzetten en hoe je de juiste volgers kan aantrekken, zowel via de organische als de betaalde manier (advertenties).
Aanpak
Een korte opsomming
- Toelichting van alle belangrijke kanalen
- Waar op letten, wat verbeteren, …
- Advertising hoe werkt dit – samen opzetten
- Email marketing – hoe maak je een goede nieuwsbrief
- Na alle kennis van alle kanalen – communicatiestrategie/plan opzetten voor je eigen bedrijf
Wat heb ik als deelnemer geleerd na de training?
- Facebook-kanaal juist gebruiken
- Instagram grid opmaken – reels leren gebruiken (video’s)
- LinkedIN – breid je professionele netwerk uit, hoe?
- Statistieken leren maken, gebruiken en vertalen tot een wijziging in je strategie
- Email Marketing / automated marketing (kort)
- Communicatiestrategie opstellen voor je eigen bedrijf
